„Én is megéltem, milyen, amikor nem kellek” – Interjú Puskás Dáviddal, A kripli rendezőjével
26 évesen debütált rendezőként az édesapja vezette Centrál Színházban – érzékeny és katartikus előadásában saját „kripliségét” is feltárta.
26 évesen debütált rendezőként az édesapja vezette Centrál Színházban – érzékeny és katartikus előadásában saját „kripliségét” is feltárta.
A Netflix nemrég elérhetővé vált sorozata, a Bad Boy (magyarul: Rosszfiú) gyakorlatilag ott folytatja egy hányattatott fiú történetét, ahol az Adolescence (azaz a Kamaszok) abbahagyta. A börtönbe került 13 éves fiúk története a nyitóképtől eltekintve azonban igen eltérő, ezzel együtt Dean karaktere nem lesz kevésbé ellentmondásos vagy kevésbé szerethető, mint Jamie-é. Főleg, hogy a sorozat igaz történet alapján készült, és Dean/Daniel magát alakítja.
Mi történik, ha a mindennapi élet zaja újra meg újra beszivárog az írásba – és lehet-e folyton megújulni, sőt: újrakezdeni az életet? A Szeleknek fordít című új verseskötete kapcsán beszélgettünk Tóth Krisztinával arról, mit jelent számára a természethez való közeledés, a sok utazás és távollét, az elvárt digitális írói jelenlét, a házasság bója–sirály kettőse, valamint az írás mágikus, mégis szigorú rendje.
Ismét visszatér Magyarországra a formabontó BANDALOOP társulat, amely a kortárs táncművészetet ötvözi a legkülönbözőbb mászó- és függőtechnikákkal. Az oaklandi formáció tagjai könnyen és magabiztosan mozognak akár több száz méter magasan is. 2023-ban például a londoni Szent-Pál Székesegyház homlokzatán adták elő lélegzetelállító produkciójukat.
William S. Burroughs átélte, majd megírta, Luca Guadagnino megrendezte, Daniel Craig meg eljátszotta – úgy, ahogy arra senki sem lenne képes. Erős nevek egy mondatban, és ez a végeredményen is meglátszik: a Queer állítólag minden idők leggigászibb meleg filmje. Így lenne vajon? Takács Dalma ajánlója.
Május 3-án mutatták be a Radnóti Színházban a Lars von Trier Hullámtörés című filmjéből készült színpadi adaptációt. A női Krisztus-történetet, elektro-passiót Bíró Bence dolgozta át színpadra, Szenteczki Zita rendezte, Bess szerepében pedig Sodró Eliza brillírozik. Fiala Borcsa ajánlója.
Orson Welles, aki már huszonévesen megrendezte élete főművét, az Aranypolgár című műfajteremtő mozit, valahol mindig az az árva kisfiú maradt, aki világgá ment egy szamár hátán.
A világ egyik legsikeresebb zenés filmje A muzsika hangja, amelyet 1965-ben mutattak be. Julie Andrews játszotta benne Mariát, a novíciát, aki később von Trapp felesége és a Trapp gyerekek szeretett mostohaanyja lett. Az igazi Maria is nagyon szerette a Trapp gyerekeket, ám a valóságban közel sem volt olyan napsugaras természet, mint amilyennek a film ábrázolta.